torsdag 5. august 2010

Oenothera dagkrem med spf

(In Norwegian since this will be more or less impossible for international consumers to get).

Oenothera oppbyggende dagkrem med SPF 15 kommer i en veldig praktisk pumpeflaske som gjør det enkelt å få riktig mengde produkt. Innpakningen er veldig god synes jeg, så absolutt. Den gjorde meget godt førsteinntrykk på meg.

Jeg har brukt den nå et par uker, og den er utrolig god og gir mye fukt. Lukten er veldig naturell som er et ord de nevner på flasken, så denne er veldig grei på menn også. Nedsiden er at den trekker litt dårlig inn i huden og jeg får en svett og klam følelse i ansiktet de dagene som er ekstra varme, så denne tror jeg er perfekt for vinteren i påskefjella. Og den inneholder kun 30ml.

Om den har tilstrekkelig UVA beskyttelse vet jeg ikke, men i kombinasjon med jojobaolje og mineralfoundation har jeg ikke blitt solbrent i det hele tatt. Og tro meg, jeg blir sabla fort brent.

Ingrediensene er det ingenting å si på. Og når vi først er inne på emnet kviser, så har jeg sensitiv kombinasjonshud med rosacea og har et utbrudd med perioral dermatitt som jeg jobber med å bli kvitt uten antibiotika, og jeg reagerer raskt med kviser om jeg tar på noe huden ikke liker. Enkel hud ikke sant? Jeg reagerer ikke i det hele tatt på denne kremen, så et definitivt gjenkjøp for meg. Huden føles veldig god ut for å være ærlig. Kan jeg få si, for et fantastisk produkt?

Her er hva de sier selv på hjemmesiden:

"Kremen er fremstilt med tanke på å kunne brukes av den aller mest sensible hud. Den kjennes lett ut på huden, men gir god næring og tilførsel av fukt. Naturlig solfaktor beskytter mot UVA, UVB og UVC stråler. Kremen er tilsatt bisabolol som virker dempende på hudirretasjoner, og vitamin A, som har en gunstig effekt på hud med acne."

Og på Krem fresh:

"Essensielle fettsyrer Havtorn, svart vinbar, jojoba og nattlys bidrar til næring og beskyttelse og en styrket hud.
Silkeprotein og vegetabilsk glyserin er tilsatt for å binde fukt i det ytterste hudlaget.
Soyaprotein gir økt cellemetabolisme og øker den fuktighetshelende prosessen i huden.
Bisabolol bidrar til og dempe iritasjoner.
Retinol palmitate/vitamin A motvirker rynker og acne."

Kan kjøpes her eller her for 405NOK.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar